marleendufraing.reismee.nl

Aankomst en dag 1 in Huaraz, 3090 m hoog, rit van 336 km

De rit met de nachtbus, goed voor 336 km, verliep prima. Ik reisde met LINEA en er was een heuse steward aan boord, die aan iedereen een snack bezorgde en nadien een lekkere te de manzanilla, kamillethee. Tot mijn grote opluchting werd er slechts 1 film vertoond zodat het 's nachts rustig was. Het is een afstand van 336 km, maar omdat het dwars door de bergen is, deed de bus er in totaal 9 uur over. Door de Sedinallekes kon ik wel wat slapen en de zetel naast mij was vrij zodat ik gemakkelijk van houding kon veranderen en lekker ingeduffeld in 2 dekens was het goed te doen. Ik had wel wat last van het stijgen en druk in mijn hoofd. Aangekomen in Albergue Churup, moest ik nog wachten op mijn kamer, maar ik kon me op de 4 e verdieping in de ontbijtruimte installeren om iets te drinken. Honger had ik in de verste verte niet. Dit is een heerlijk groot vertrek met veel kleurtjes, roodgeblokte gordijntjes en een heel groot raam dat uitzicht geeft op de bergen. Je waant je in een Zwitsers chalet. Links de Cordillera Blanca met eeuwige sneeuw en rechts de Negra, zonder sneeuw. Ik had blijkbaar toch last van de hoogte want ik was bekaf van de trap te doen en de hoofdpijn beterde niet. Vandaar dat ik het vandaag heel rustig gedaan heb. In het centrum was een optocht van verschillende scholen en dat gaat gepaard met muziek, majoretten en alle kinderen in keurige en kleurige uniformen. Om toch alvast iets te eten kocht ik dan maar een ijsje in een supermarktje en nadien verkende ik het centrum. Het is zondag en overal rustig. Een praatje gemaakt met enkele Peruvianen die buiten op een pleintje aan het eten waren. Dit is uitzonderlijk, want echte buitenterrasjes vind je niet. In de buurt van het hostel is een kerk en het kerkplein staat vol met kerkbanken. Tegen 15.00 u kwamen er steeds meer mensen, maar vooral jongeren. Toen ik iemand zag rondlopen met een felrood vest waarop ' catechist ' stond, was het duidelijk waarvoor ze kwamen en ja, even later werden de jongens en de meisjes apart opgehaald voor de catechese. De zon scheen, er was best veel wind en ook waait het hard. De zomer moet hier nog beginnen. Ik heb voor morgen een uitstap geboekt met een klein reisagentschap om naar enkele lagunes te gaan. Het is niet de excursie die ik liefst wou doen, maar ik neem geen risico's met de hoogte. De nog hogere sferen laat ik voor later. Een lekker soepje gaf weer energie en de rest van de dag werd lezen, nog even een wandeling naar het centrum, een warme chocomelk drinken en op tijd gaan slapen, maar eerst nog wat genieten van de open haard die hier elke avond vanaf 18.00 u brandt. Qua sfeer is het hier een echt hostel, met veel internationale trekkers en zo maakte ik vanmorgen nog kennis met een Engels echtpaar van mijn leeftijd.

Reacties

Reacties

riet

dag marleen! doe het vandaag maar wat rustig aan, en wen zeker voldoende tijd aan de hoogte, want de invloed van te weinig zuurstof op ons kopje is niet te onderschatten! doe het jalan-jalan, zouden ze in indonesië zeggen: op 't gemakske, en geniet van alle nieuwe dingen! liefs!

May

Ik ben blij dat de busreis vlot verlopen is en dat je geen gebuur had zodat je je goed kon nestelen.
Vergeet niet goed te eten he Marleentje anders ga ik je niet meer herkennen bij je terugkomst.
Geniet morgen van je uitstap. Wij genieten van onze vrije schooldag...
Groetjes!

ingrid Govaerts

Ik ben supercontent dat alles goed verloopt.Geniet maar van je reis.Ik beleef alles mee vanuit mijn zetelTot volgend reisverslag,ik kijk er al naaruit.
Groetjes

Brigitte van Aken

Hoi Marleen, ik lees hoe je geniet en ik zie het ook zo voor me. Herinner je je het gesprek dat we hadden toen we samen van Wéris naar Durbuy stapten ( of was het omgkeerd... ), jàren geleden? Het ging toén over hoe we onszelf làter zagen. Wel, later is NU. Pluk de dag, Marleen. Ik denk aan je.

Griet Willems

Marleen, ik zie jou daar al rondlopen en genieten van echt alles. Heerlijk zoals jij je dagen beschrijft!
Wij hadden vandaag een vrije dag na ons feestjaar. Nocturne was echt zoals An beschreven heeft.
Geniet van je uitstap! Griet xxx

Herman Willems

Met spanning heb ik je verhaal gelezen Marleen. Jij beleeft toch wel wat! te bewonderen hoe je je plan trekt. je moet nu ook niet TE hoog mikken, hé Marleen. En met een ijsje alleen kom je zeker niet ver.
Inderdaad de Nocturne in het H Graf was uniek. De Zusters (en niet de nonnen zoals An schrijft!) hebben er eveneens van genoten. Ze zullen in november verhuizen. De dag vrij-af vandaag was wel nodig om de 'smos' op te kuisen. Wegens de regen zag het er nogal uit in de zaal en in de omliggende klassen die als tribune dienden. Hier was het zomers vandaag ondanks de voorspellingen. Hou je!
Herman

Marleen Van Oekelen

Prachtig wat je aandurft, Marleen.
Toch niet teveel hooi op je vork nemen,hé.
Je moet het nog lang volhouden.
Veel succes.
Hou je taai!
Groetjes.
Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!