marleendufraing.reismee.nl

Dag twee in Sachahuares

Volgens de gewoonte hier, staan we op tijd op en om half acht zitten we aan het ontbijt. Nadien opnieuw wat huishoudelijke klussen, spelen met Mirko die onvermoeibaar is en rond 11.00 u beginnen met het schoonmaken van de groenten voor het middagmaal. Meestal eten we om 13.00 u. Roberto, de man van Sabine heeft Kiram dan van school opgehaald met de motor. De school van Kiram ligt te ver om te voet te gaan ( in Quellouno ) en de kinderen gaan alleen in de voormiddag. Om 14.00 u vertrok ik met Sabine opnieuw naar de bibliotheek. Vandaag hebben we ballonnen bekleed met papier maché, om er later maskers van te maken. En of het een geklieder werd vooraleer er 3 lagen papier waren aangebracht, maar leuk was het wel. Enkele kinderen wilden ook nog een paar rijtjes breien, maar een echt werkstukje maken zoals het pennenzakje dat ik zelf had gebreid, dat zit er niet in. Omdat Sabine nog wat fotokopieën moest maken, was het 18.00 u en helemaal donker voor we vertrokken, maar het viel nog mee om in het donker de berg op te gaan. Van de bibliotheek naar het huis is ongeveer 20 minuten. In omgekeerde richting duurt het iets langer, omdat je dan moet klimmen. Het programma voor de bibliotheek werd in enkele winkeltjes opgehangen en uiteraard ook aan de deur van de bibliotheek zelf. Opfrissen voor het avondeten om 20.00 u, nog wat nababbelen aan tafel over de toeristische industrie rond Machu Picchu en nadien wilden we allemaal weer vroeg naar bed. Nog even voor alle duidelijkheid: het dorp waarin Sabine woont heet Chahuares, maar hun project heeft de naam Sachahuares, dit alles in het district Echarati.

riet

de dagen vliegen... ook daar! werk goed en geniet vooral ook van die kinderen, marleen!