marleendufraing.reismee.nl

Dag vijf in Sachahuares

Vandaag dus Franse en Engelse les in de bibliotheek. Voor Frans willen we proberen enkele liedjes aan te leren en voor Engels gaan we een CDrom gebruiken. Ook moeten er nog maskers afgewerkt worden en bijgevolg hebben we een druk programma. In de voormiddag zet ik de teksten op papier, zodat iedereen gemakkelijk kan volgen. Omwille van het feest van gisteren, waren de kindjes echter laat gaan slapen en bijna een uur te laat, kwamen de eersten pas aan. De muziek stond op, de tekst hing aan de muur en het eerste liedje ging vrij vlot. Vooral de kleine Arely ( zo wordt het hier geschreven ) had er zin in en kende de tekst heel snel. Na 3 liedjes Frans, werkten we de maskers af, terwijl de Franse muziek bleef spelen, de kinderstemmetjes constant door het lokaal klonken ( sommige al luider dan andere) de tafels en stoelen werden gelijk mee geschilderd ( een heel geklieder dus ) en toen was het tijd voor de Engelse les. Een computer, Sabine en enkele kindjes errond en al snel klonken de eerste Engelse woordjes door het lokaal, terwijl anderen nog wat schilderden of met origami bezig waren. Het was alweer snel tijd, maar enkele kinderen waren niet weg te krijgen. Eer we opgeruimd hadden, was het 18.00 u, was ik mijn stem kwijt en zo gingen we opnieuw in het donker en zonder veel gebabbel deze keer, naar huis. 's Avonds een hele pot pittige gemberthee gezet in de hoop dat de stem morgen weer in orde is.

riet

mooie dag met de kinderen, marleen! maar zeer vermoeiend, merk je wel. rust voldoende en word maar snel beter! liefs

mia.croenen@gmail.com

Marleen, drukke dagen voor jou. Maar wat een energie heb jij ! Zorg er toch maar voor dat je zeker voldoende eet en drinkt, ook al zijn de drankjes ginder niet zo lekker. Thee is in ieder geval heel goed tegen de dorst en helpt ook tegen je verkoudheid. Soigneer jezelf want je hebt nog heel wat op je programma staan.