marleendufraing.reismee.nl

Uitstap met Tom, Amanda en Nick naar de watervallen van Illapani

20 oktober, dag zes in Sachahuares Vandaag zaterdag, vrije dag voor de vrijwilligers en samen met Tom en Amanda en ook Nick, een jonge Amerikaan die gisteren aankwam, hebben we een excursie gemaakt naar de watervallen van Illapani. Ondanks de gemberthee, was er wat mij betreft wel beeld, maar geen klank en de nacht was evenmin geweldig geweest. Fase 2 van de verkoudheid was teruggekomen en met een verstopte neus slapen is altijd lastiger. Het zij zo! Illapani ligt op ongeveer 10 km van Chahuares. Deze afstand deden we met plaatselijk vervoer, d.w.z. eerst in de laadbak van een kleine camion, dan tussen de bakken CRISTAL bier en zakken met ik weet niet wat allemaal in een volgende camioneta tot aan de blauwe kerk van het dorp, of liever het gehucht, of nog minder dan dat, alleen maar een paar huizen en een winkeltje. In het winkeltje konden we gelukkig onze voorraad koekjes indoen en ook enkele broodjes kopen ( de eerste sinds een week ). Ik ben nu aan het schrijven en Mirko komt me vragen waarom ik een bril draag De kinderen zijn op het ogenblik allemaal hier in de buurt, Kiram speelt met Amanda een spelletje op de iPad, Tom leest en Nick rust wat. De klim, met af en toe op handen en voeten, was voor mij zwaar genoeg, bijna een mini Incatrail. Links en rechts van ons zagen we mangos, papaja's, citroenen en ananassen Een keer de weg vragen en met de ervaring van de boyscouts Tom en Nick, liepen we over een pad dat er eigenlijk geen was en geraakten we, na 2 uur stappen, heelhuids aan de watervallen. Het uitzicht was de beloning voor de gedane inspanning. Meteen met de voeten het water in, gezicht en armen wat opfrissen, want om echt te zwemmen, vond ik het water net iets te koud. Een hapje eten, wat rusten of lezen en na deze lunchpauze, kon de terugtocht( voorzien van enkele extra muggenbeten )beginnen. Deze was heel wat gemakkelijker en ging ook veel sneller. Terug aan de blauwe kerk, stopte er snel een bus naar Chahuares waar we even verder dan de brug, in een restaurantje nog wat gingen drinken, al dromend van een lekker frisse douche. Vanavond staan er pannenkoeken op het menu, met bananen weliswaar, maar ik heb me voorgenomen om ze toch te proeven. Ondertussen is die degustatie achter de rug en met wat rijst erbij, kon ik de bananenpannenkoek wel eten, maar het zal toch bij deze ene proeverij blijven. Met nog wat extra citroen voor de stem en een tevreden gevoel, kon ik de dag alweer afsluiten.

Reacties

Reacties

riet

een echte toeristendag, dus. goed dat je ervan kon genieten, zij het zonder stem. en lust jij geen banana pancakes?? wat jammer! ik zou er een ongeluk voor doen! liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!